Som virksomhedsejer er man altid på en rejse mod nye mål, og et af redskaberne til at højne din virksomheds potentialer er den berømte GAP-analyse. Dette redskab rummer flere facetter, men et af de vigtigste fokusområder er ens evne til at skille skidt fra kanel. Samtidig bidrager GAP-analysen til at spore virksomhedsledelsen ind på, hvor problemerne er eller hvilke muligheder, der ligger åbne, men stadig skjult for din virksomhed.

Hvornår er en GAP-analyse relevant?

Uanset om du er iværksætter eller leder af en større virksomhed, så er GAP-analysen anvendelig på flere måder og på flere planer. Men vigtigst af alt bidrager GAP-analysen til at illustrere din virksomheds aktuelle situation og ikke mindst, hvilke overvejelser der skal med in mente, hvis I planlægger produktudvidelser, strategiske markedsfremstød eller ændrede produktionsprocesser.

Det hele handler om virksomhedens nutid og fremtid. GAB er den meget sigende titel på det fænomen, hvis analyse bogstavelig talt viser dig gabet mellem din virksomheds den nuværende situation og det ønskelige delmål længere fremme. Men man kan aldrig bare gå fra a til b – det kræver omtanke, planlægning og finansielle reserver.

Derfor er en GAP Analyse et vigtigt redskab i planlægning og udarbejdelse af strategiske ændringer eller udvidelser eller sågar effektivisering og nedskalering. Det hele handler om at udvise rettidig omhu og at have virksomhedens bedste for øje.

GlobalSequr er din garanti for en professionel GAP-analyse

Hos GlobalSequr har de mange års erfaring med at udvikle og forfine diverse GAP-analyser inden for at. brancher og erhverv. Selv om der er et grundlæggende spor i GAP-analysen, skal man som analytiker altid tage individuelle forbehold og tilrette GAP-analysen efter virksomhedens branche, art og størrelse. På den måde sikrer man det bedste og mest informative resultat, som du og din virksomhed kan arbejde videre med.

Hvis du er klar til at udvikle din virksomhed, så kontakt GlobalSequr
for yderligere information eller en aftale om en GAP-analyse til din virksomhed.